lørdag 5. september 2015

Deler sin erfaring med videregåendeelever

Marthe Høstmark Løve åpner opp for diskusjon på videregående skole om et tema som angår oss alle. Døden og livet.

7. september reiser Marthe Høstmark Løve til Sogndal, for å snakke med elever på videregående skole om hvordan det oppleves å miste en av sine nærmeste i selvmord.

– Det er satt av tre timer hvor jeg blant annet skal gi et innblikk i hva jeg har gått gjennom, forteller Høstmark Løve, som selv er en aktiv bidragsyter i Unge LEVE. Hun har et ønske om å sette ord på og åpne opp for temaer som kan være vanskelig å håndtere og snakke om, og utdyper:

– Jeg skal dele litt av min vei gjennom tunge og mørke tider, og fortelle om min erfaring med at det alltid også er lyspunkt i livet. I tillegg ønsker jeg å rette fokuset mot psykisk helse, hvordan vi kan ta vare på oss selv og hverandre. Om aksept. I tillegg til foredrag, vil det også vises en film og være åpent for samtale og diskusjon rundt temaet. 

– Sammen kan vi snakke om, se og kjenne på et tema som handler om døden, men vel så mye om livet. Begge angår oss. alle, avslutter hun.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar